PR-ul, o maniera eleganta de a obtine ceea ce-ti doresti

Un citat celebru afirma ca „unii dintre noi se nasc grozavi, altii muncesc pentru a ajunge grozavi, in timp ce ceilalti pur si simplu isi angajeaza un consilier in relatii publice!”. Care este, de fapt, substratul acestui dicton? Cu siguranta ca afirmatia face referire la importanta pe care o are PR-ul, un domeniu care i-a fascinat pe teoreticieni inca din cele mai vechi timpuri. Tehnicile de relatii publice sunt aplicate astazi de catre consilierii specializati ai artistilor, ai politicienilor, fiind utilizate chiar si de catre antreprenori si companii.

De ce PR? Pentru ca NU DOAR prima impresie conteaza!

Se spune ca prima impresie conteaza si suntem complet de acord cu aceasta afirmatie. Totusi, aducem o completare: nu doar prima impresie este importanta, ci in aceeasi masura e esential ca oamenii sa ne perceapa intr-o maniera pozitiva pe tot parcursul interactiunii si chiar dupa incheierea acesteia. Aceste principii se aplica atat in cazul relatiilor interumane, cat si in situatia in care vorbim despre perceptiile consumatorilor cu privire la un anumit brand. In contextul in care, deopotriva companiile si indivizii vor sa transmita celorlalti o imagine dezirabila, tehnicile de relatii publice capata un rol major, pentru ambele categorii de jucatori.

Ce reprezinta, mai concret, aceasta arie? Ei bine, relatiile publice se refera la modalitatile in care o companie sau o persoana isi poate imbunatati imaginea in randul clientilor si a mass-mediei. Daca ar fi sa dam o definitie clara, formulata de Societatea Relatiilor Publice din America (PRSA) am conveni ca ”relatiile publice desemneaza un proces de comunicare strategica prin care se cladesc relatii reciproc avantajoase intre organizatii si publicul lor”.

PR-ul, o strategie eficienta de persuasiune pentru business-uri si indivizi

Dupa cum am stabilit deja, PR-ul poate fi aplicat, cu succes, atat pentru indivizi cat si pentru business-uri. Avantajele unor servicii profesionale de relatii publice sunt numeroase si genereaza un impact major pentru beneficiar. E foarte important de mentionat ca PR-ul, privit prin rolul sau, anume acela de a ameliora relatiile dintre diversi jucatori, se foloseste de diverse metode si tehnici persuasive.

Cu alte cuvinte, PR-ul este o strategie eficienta pentru business-uri si indivizi, prin care acestia isi pot atinge, mai usor, obiectivele. Desigur, relatiile publice nu mizeaza pe manipulare, ci din contra, se aplica intr-o maniera reglementata de principii de etica.

In plus, un consilier de relatii publice care detine cunostintele necesare, va elabora o campanie planificata pe etape, iti va oferi sfaturi de specialitate despre cum anume ar trebui sa te imbraci, cum sa vorbesti si ce anume sa spui, pentru a atinge rezultatele targetate.

Vrei sa afli, pe pielea ta, care sunt celelalte beneficii pe care ti le confera colaborarea cu o firma de PR? Te provocam! Contacteaza-ne si descopera puterea PR-ului!



RO | EN